lördag 28 december 2013

Lördag hela veckan!

Under hela julhelgen har jag haft klockan på ringning 07:30 men inte en enda gång har jag valt att gå upp. Har antingen stängt av den på natten eller på morgonen, vilket naturligtvis varit urdumt med tanke på att jag haft så ont både i rygg och höft. Är mycket mycket bättre att gå upp direkt på morgonen och sen kanske sova en stund på dagen om jag behöver. MEN idag gick jag upp och tyckte att det verkade bra att baka lite. Måste säga och erkänna att jag syndat lite för mycket med snabba kolhydrater. Kan inte skylla på ryggont och svaghet hur länge som helst.... Just smörgåsar har jag ätit för mycket av, alltså kolhydratsbröd, så nu bakar jag vörtbröd och hasselnötsbröd, lchf. Det är supergott! En mjuk pepparkaka från blending bliss blev det också bakat. Jag springer emellan liksom, eller springer gör jag ju inte, men jag grejar lite i köket, sitter en stund, grejar lite till, sitter en stund. Lite så. Så nu finns det inga undanflykter. Jag kan äta lchf bröd och fika lchf. :-)




Ska ta med mig SJUKA Lilleman ut på promenad strax, han HOSTAR slem grymt mkt. Så synd om honom, det river i hela mig när han hostar. Så himla rädd för att vi får åka till akuten i natt eller imorgon med honom.