måndag 30 december 2013

Solskenspromenad

Idag blev det en lunchpromenad, vilket var gudomligt skönt! Jag kände mig bra i ryggen (eller bra och bra, inte värre än vanligt om jag säger så) så jag tog mig en vända i solskenet. Skämdes för igår blev det ingen promenad alls.... Kunde inte låta bli att fota vackra sandlandet:
 
 

Hela jag skriker efter sol OCH röra på kroppen mera så det blev en lyckad kombination! Annars var jag vaken till 03:30 i natt. Kunde inte sova, gick bara inte. Helt vaken. Mysko, kan vara biverkningar från oxycontin. Tar mindre nu iaf. Tack och lov. Så jag gick upp vid 02, insåg att det inte var någon ide att ligga kvar. Läste Allt om Lchf som jag köpt. Sträckläste varenda sida, Inte en enda bokstav undgick mina ögon. Fick en fin hälsning på instagram när jag la upp en bild på tidningen från självaste cover girl... Det gjorde min dag kan jag säga! Varm i hjärtat blev jag ♥

Problemet med sömnlösa nätter är inget jag föredrar, inte min favorit. Så himla tråkigt och jobbigt. Man vrider och vänder på sig, hamnar i nån dvala emellanåt. Svettas och blir törstig. Vänder på täcket och kudden för att tänka; nu kan jag somna men näe.... Tankarna snurrar och man löser alla världens problem där och då. Till slut ger man upp. Går upp en stund och inser att man kommer få en trött och lång dagen efter. Av ren utmatning somnade jag vid halv fyra skulle jag tro och vakande 10:15. Alldeles för några timmar för att vara mig. Men men blir väl tidigt ikväll då.

Var till Citygross med alla andra i Falun och handlade nyårs mat för en stund sen och jag hittade det jag behövde, dock glömde jag en grej till efterätten. Vi handlade lite bomber och granater också. Blir en lugn dag med smällare raketer och kalkon. Hittade även Fläsksvålar med barbequesmak :-)