fredag 27 december 2013

Mellan dagar

Haft en lugn och avspänd jul. Har nog inte hänt något speciellt alls. Lilleman  (11 år) vaknade med hög feber på julaftonsmorgon, tråkigt nog, men vi överlevde det med. Gav Alvedon en stund innan det var dags för att öppna paket och sen äta. Så det funkade. Men nu hostar han lika som sin far (som har lunginflammation) så vi har ökat dosen på all astmamedicin vi har. Tänker parera ordentligt. Hans baciller kommer få sig en grym match...
Den enda som var pigg på julafton var T. Dom fick nästan allt som dom ville ha, det mesta som stod på önskelistan. Jag har handlat pö om pö hela december, en klapp här och där som jag har orkat. Har styrt det efter hur jag har mått. Barnen är nöjda iaf.

Vi har myst och var tillsammans dom här dagarna. Sett på film, spelat roliga spel, ätit godis och fikat. Igår var vi ner en mini kort sväng på rean. Jag valde en butik att gå in i Stadium och fyndade lite! Har kollat länge på en under armour huvtröja men tyckt den varit för dyr (600 kr!) fyndade den för 300 kr igår, det kändes verkligen som ett fynd! Hittade lite träningskläder och t-shirtar för 50 kr st så det blev med hem lite av varje. Orkar ju inte så himla mkt så det blev stadium och apoteket. Det fick räcka så.

Hälsocheck: har lyckats (på ren vilja) klara mig på 10 mg oxycontin på morgonen och lika mkt på kvällen. Kanske är dumt att springa omkring att ha mer ont än nödvändigt men jag känner att jag måste testa lite. Ryggläkare påtalade ju att jag skulle försöka sänka dosen och fortsätta med sjukgymnastik. SÅ summan av kardemumman är att jag går omkring och har mer ont än vanligt. Höjer ribban så att säga. Men jag lider. Speciellt på dygnets mörka timmar. Vaknar av smärta då jag rör mig och vill vända. Jag har känt att jag har ont mot högre höft när jag ligger på morgonen, precis som om att det samlas mer och mer vätska. Känner även av det när jag är ute och går. Alltså smärtan mot höften. Det blir aldrig nog på eländet.... Jag LÄNGTAR till ortopeden.

Det snöar ute nu. Välbehövligt.