torsdag 5 december 2013

Sjukt god lchf-vörtlimpa!

Har idag gjort världens godaste vört bröd! Som pricken över i var det busenkelt. Mandelmjöl, hasselnötsmjöl, å jag minns inte allt jag hade i, men julmust cream fraiche och ägg som degvätska. Bara blandade allt och lät det stå en stund, det blev nästan mer som en smet i stället för deg för den var väldigt lös. Tänkte att den skulle behöva vara inne länge men 40 minuter räckte sen stängde jag av ugnen la på folie och så fick den stå och gotta till sig en stund till där inne i värmen. Som den gottade till sig!! Kommer garanterat att få baka en till före jul.
Annars har jag haft en bra dag. Eller ja, efter lunch har det varit bra. Fick ett sånt där energikrävande samtal från fkassan på fm som man egentligen inte vill ta. Orkar inte ens fundera på vad som sas eller hur det blir i framtiden. Måste landa innan jag kan tänka.

Snön har kommit idag, vackert men det var jobbigt att behöva ta bilen in till stan i busvädret. Skulle till sjukgymnastiken vilket gick bra.