tisdag 5 november 2013

Brödbak

Nu var det väldigt länge sedan jag åt smörgås. Det brukar gå i vågor det där och det är inte alltid jag har lust att baka bröd (fast jag älskar att baka och laga mat!) Den senaste tiden har jag inte heller haft energi över till det. MEN idag tog jag sats och ville baka. Jag gjorde det lätt för mig, inget krångel eller jäsning. Enkelt sagt så kastade jag ihop lite ingredienser och rullade till runda bullar. Det som var nytt var att jag gjorde brödet på smetana! Hade i hasselnötsmjöl oxå, blandat med mandelmjöl. Så sjukt gott blev det! Bregott havssalt och ost på. Det gjorde min kväll. Har tyvärr ingen bild.

Annars var det många bakslag idag. En tung dag har det varit. Allt från minus på vågen, bortdomnad höger fot, inställt konsert som vi skulle på i november, mkt ond spärr på höger sida av ryggen, tungt illamående... Kan fortsätta men jag ger mig. Ska snart sova slut på denna dag.