måndag 4 november 2013

Guld

Idag testade jag sjukgymnastik efter att ha legat lågt förra veckan. Jag har ju aldrig tränat med piller i kroppen så det var premiär för det idag! Med morfin i kroppen och illamående körde igenom mina nyanpassade träningsövningar. Samma övningar egentligen men två st hoppade jag över och mindre antal på varje övning. Hade dessutom lägre tempo än vanligt. Det gick över förväntan. Kändes helt ok när jag var klar. Svettades mkt mer än vad jag brukar men jag antar att det är kroppen som reagerar på något sätt. Fick nog med mig lite välbehövliga endorfiner hem. Saknar så sjukt mycket att träna men jag måste ta en dag i taget och låta detta ta den tid det tar. Jag bara hoppas att hela cirkusen snurrar på fort nu för jag kommer inte orka befinna mig i detta tillstånd länge till.

PF är inget jag följer slaviskt nu. Har fullt sjå att få i mig fast föda överhuvudtaget. Nu går jag iaf inte ner, står still. I morse gjorde jag en smoothie med smetana, grädde, ett ägg, vanilla pulver, linfrön och lite lakritspulver. Mättande ordentligt så det blev en kopp te till lunch. Smetana är jättegott, min nya favorit. :-)

Annars? Sover. Massor. Försöker vara med barnen det jag orkar. I morse gick jag upp och kokade mannagrynsgröt till dom, tände ljus. Mysigt. ♥
Jag ska anstränga mig att försöka ta till vara på varenda dag.

Varenda dag är guld värd.

Längtar efter detta goda, ska fira med det när jag mår bättre, när jag orkar göra en LCHF smörgåstårta. Så sjukt gott och vinet är perfekt till.