lördag 16 november 2013

Julgala

Igår hade julgalan premiär i Falun och från våran chef hade vi fått mat och show som julklapp. Hade förhoppning på att orka vara med. Och jag var med. Men jag åkte hem innan showen ens hann börja. Kunde inte sitta, hade så ont i ryggen detta trots full dos. DET stör mig. Att morfin inte ens biter på smärtan. Maten, som var julbord, var så där. Saknade en del både som varmrätt och efterätt... Detta till trots mot mitt illamående siktade jag in mig på det kallskurna; rostbiff gustafskorv mm Fick i mig lite och en kopp te med lite choklad till. Ett foto tog jag. Och det var inte på mina kollegor (jag knasig?) utan på en bordsdekoration som jag fastnade för. Men hur som helst var det skönt att se dom igen och komma ut lite. Välbehövligt. 

Somnade snabbt när jag kom hem och sov 13 timmar. Sjukt slut. Drog på en extra tablett när jag vaknade så det värsta onda under kontroll faktiskt. Men jag är ju lite borta.... Passar fint att vara drogad en solig varm lördag mitt i november. Jag har ju inget annat för mig liksom.