måndag 25 november 2013

Magnetkamera

Trodde att jag skulle somna tidigt idag men det blev inte så. Sitter här i soffan och kan inte annat. Dator i knä och tv på. Min läkare ringde på fm idag. Hade inte räknat med ett sån snabb respons och svar på röntgenbilderna som jag tog i torsdags. Det var som jag trodde. Det visade inget annat utan det blev som en bekräftelse på det jag redan visste. Att jag inte har någon stötdämpning alls. Det är diskarna som ställer till det. Disk degeneration vid sista kotan. Så nu ligger landet som så; att jag ska få göra min 3:dje röntgen, magnetkamera, för att se ordentligt och kunna gå vidare.
Det var ett skönt samtal att få. Det var väntat, men samtidigt så kunde det ju ha visat något annat... Det kunde ju ha varit något vi inte visste något om. Nu får vi hoppas att det blir bra bilder som är exakta och visar ordentligt.

Denna vecka siktar jag på att få in lite advents känsla i huset. Få mys med att tända ljus i detta mörker. Det får ta den tid det tar med att få fram stjärnor, ljusstakar, adventsljusstake. Tomtarna får vänta en liten stund till men gardinerna kan få komma på plats. Det tar nog en stund med mitt enormt stora sov behov och värk i rygg. Men skam den som ger sig.....