tisdag 26 november 2013

Hoppsan Hejsan, vad hände?? Endorfiner!!

Haft en usel natt med mardrömmar och ont, vaknat gång på gång. Hört ljud och mina egna tårar pga smärta. Detta till trots gick jag upp på morgonen och tänkte va fan.... Jag åt frukost, frukt och yoghurt och drack en (äcklig) apelsin celsius. Fick pina i mig men det gick ner. Ringde och informerade min chef om läget med ryggen eftersom jag fick besked igår. Tog med barn i bil (till skola) och åkte till sjukgymnast. Gjorde inte speciellt ont att göra övningar som det gjorde förut när jag hade haft ont under natten och fick lov att avbryta passet. Utan jag "körde på" i mitt tempo. Gick OK och efter passet satte jag mig på cykeln (vilket jag aldrig gör) och trampade lite. Trampade 5 km. Va?? Jo, 5 km och testade att höja pulsen, kom upp i tempo men kände mig inte speciellt trött. Det kändes bra i kroppen och gick fick nog en hel skrälldus med endorfiner för efter en stunds sittläge hemma gick jag min lilla vända på 800 m. Så, ja, vad hände? Ska väl inte sticka under stolen med att jag har ont nu men inte extra ont för att jag gjorde lite mer än vanligt, alltså cyklingen. Det påfrestar ju inte alls ryggen på samma sätt som löpning. Tror jag har ett enormt behov av pulshöjare och endorfiner som får fart på mig. Det var så skönt! Jag ska göra detta fler ggr!!

Nu MÅSTE jag sitta still en stund. Ska se film men vet inte vilken än.

Snappade upp denna hos Nadja Casadei. Underbara människa!