torsdag 21 november 2013

Middag

Första riktiga målet mat åt jag kl. 17:00 med barnen, kycklinghamburgare med nybakat bröd och hemmagjord guacamole. Idag var det lchf rakt igenom! Det blev bra med lite sallad och gurka. Jag hade svårt att äta hela, det tog en stund men det gick. Mättande och kycklingburgaren var förvånansvärt god! Det blir fler ggr får jag hoppas. Hamburgaren var godare än kycklingköttbullarna tror jag. Fast gräddstuvad vitkål med kycklingköttbullar är en höjdare




Min D har sålt inför skolresa till Stockholm i maj (som hela mellanstadiet åker till varje år, vi föräldrar verkar inte kunna påverka, jag menar; det finns ju fler ställen att åka till och andra platser att se) Hur som helst, han sålde för Dalaslanten, det var nytt för i år. Fanns en del fint att välja på. Jag valde dalkulla-paketet med tumvantar och en tub som man kan använda som mössa eller halsduk mm. Ett bra alternativ till kakor och godis försäljning.